Zorgadvies

Zorgadvies

Wij krijgen regelmatig berichten dat de zorgverlening niet gaat zoals men zou verwachten. Contactpersonen voelen zich machteloos en weten niet waar zij terecht kunnen met hun vragen. In de communicatie met bestuurders loopt het regelmatig vast. Afdelingen staan soms machteloos omdat zij niet goed weten hoe uit die impasse te komen.

In onze filmpjes op Linkedln geven wij vele voorbeelden hoe om te gaan met mensen die cognitieve problemen hebben.

Hieronder een aantal opmerkingen die wij ontvangen op onze post van LinkedIn.

  • Bijzonder vind het heel erg om te zien hoe de verzorging met dementerende omgaan, zo respectloos, ik dacht misschien prikkelt zo.n masterclass.
  • Ik blijf je volgen Jan, bedankt voor het luisteren
  • schoonmoeder welke in de 1e lockdown 3 maanden op haar kamer heeft gezeten, waar net haar man is overleden en zij geen bezoek mocht ontvangen is erg in dementie achteruit gegaan.
  • Beste Jan , aub help de afdeling waar mijn vader zit. Echt heel erg hoe ze daar met dementen om gaan. Wat kan ik doen om te koppelen?
  • Dag Jan, een (hele) tijd terug hebt u een presentatie gegeven op het Windesheim in een toegepaste gerontologie klas. Met enorm veel interesse heb ik toen naar u geluisterd en zo volg ik u nog steeds via LinkedIn. Prachtig hoe u omgaat met de oudere mens en de mens met dementie.
  • Mijn zus en ik gaan in de ochtend en avond mijn moeder verzorgen omdat ze bij het personeel bijna altijd agressief verdrag vertoont. Bij ons heeft ze dat nagenoeg niet
  • Het is echter niet makkelijk om via directie te laten inzien het anders aan te pakken. Zal eens kijken of ik jou aanpak via hun bespreekbaar kan maken. Als ik ooit heel veel geld zou hebben of winnen zou ik een tehuis willen openen met jouw aanpak en expertise.

In onze aanpak kijken we altijd of de primaire basisbehoefte, denk aan het sociologisch model van Maslow, in orde zijn. We denken dan aan eten, drinken, slapen(dag – en nachtritme), lichamelijke behoefte, activiteiten, luchtkwaliteit en temperatuur. Als dat niet op orde is zie je dat gelijk terug op in een voorziening.

Wij maken een scan van de voorziening, spreken met medewerkers op de werkvloer en leidinggevenden en evt. de contactpersonen.  We gaan niet uit wat er niet goed is maar juist kijken naar de positieve zaken. Uitgaande van de kracht en talenten van de medewerkers.

Wij garanderen dat wij zeker een verandering teweeg brengen wat voor alle partijen winst oplevert.

Voor verdere informatie neem contact op met Jan ’t Hoen 0615580720 of Grietje van de Heide 0655786759